Expand
  • Besuche uns bei Facebook
  • Folge uns auf Twitter
  • Folge uns auf Instagram
  • Videos schauen in unserem YouTube-Kanal
  • Musik hören auf Spotify
  • Noten digital auf nkoda

English Deutsch
Gesangstext

St Luke, chapter 22 (Vulgate) (L)

Besetzung

fl(=picc).cl-perc(1):2timp/SD/susp.cym/h.bells/2tab/2tin cans/BD &
foot cym/tpl.bl/slide whistle/3gongs/nightingale/tam-t/cowbells/TD/
wdbl-keyboards(1 or 2 players):harmonium(=hpd,cel,out-of-tune pft,
ant.cyms)-vln.vlc (cl,vln,vlc=jingles)

Abkürzungsverzeichnis (PDF)

Verlag:

Boosey & Hawkes

Vertriebsgebiet
Dieses Werk ist erhältlich bei Boosey & Hawkes für Aufführungen in for the world.

Verfügbarkeit

World Premiere
26/02/1968
Conway Hall, London
Mary Thomas, mezzo-soprano
Dirigent: Peter Maxwell Davies
Ensemble: Pierrot Players

World premiere of version
28/09/1971
Sagra Musicale Umbra, Perugia
Murray Melvin, director
Dirigent: Peter Maxwell Davies
Ensemble: Mary Thomas, mezzo-soprano / Fires of London

Rollen

VOICE Male or Female singer
Zusammenfassung

by Paul Griffiths

This is one of Davies's most far-reaching extrapolations from music of the past. After a jolting call to attention it begins as an arrangement of an anonymous fifteenth-century mass, but this soon starts to break down. The expressive gestures become absurdly exaggerated and the music eventually deteriorates to the level of a foxtrot. In the Latin of St. Luke, the vocalist reminds us of the betrayls of Judas and of the apostle Peter - betrayals which are mirrored in the musical 'splintering' of the original mass.

Stimmung

Poetic

Themen
Erfahren Sie immer das Neueste über unsere Komponist*innen und Notenausgaben